کلنگ پروژه «اپال » در شهر بابل به زمین زده شد.

کلنگ پروژه «اپال » در شهر بابل به زمین زده شد.

کلنگ پروژه «اپال » در شهر بابل به زمین زده شد.

کلنگ پروژه «اپال » در شهر بابل به زمین زده شد

کلنگ احداث پروژه مسکونی‌تجاری «اپال» شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال در شهر بابل با حضور مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن در استان مازندران بر زمین زده شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال، دکتر «یاسر امامی» مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن در صدر هیئتی متشکل از دکتر «حمیدرضا شیرزاد» معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌وکار، دکتر «حنظله فندرسکی» معاون مالی و منابع انسانی، مهندس «وحید بهرامیان» معاون فناوری و مدیریت ساخت و برخی مدیران گروه، در سفری دو روزه به استان‌های گلستان و مازندران به میزبانی مهندس « علی رأس‌الحسینی » مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال و معاونین این شرکت  از پروژه‌های در دست اجرای شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال، شامل سعدآباد گرگان، بام چالوس و کهن و ارگ‌نو بابلسر بازدید کرد و با حضور در شهر بابل، کلنگ آغاز عملیات اجرایی پروژه مسکونی – تجاری 124 واحدی اپال را بر زمین زد.

مهندس «علی رأس‌الحسینی» مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال در این آیین، به شرح کوتاهی از تاریخچه شرکت شمال پرداخت و گفت: شرکت شمال از سال 1370 با احداث بیش از 550 هزار مترمربع زیربنا به عنوان انبوه‌ساز برتر منطقه شمال، با عملکرد مثبت خود، برند سرمایه‌گذاری مسکن را توسعه داد و آرمان شرکت‌های رقیب، دست‌یابی به جایگاه شرکت شمال بود که متاسفانه این جایگاه به دلیل عدم مراقبت از مجموعه، نادیده گرفتن رقبا، نداشتن استراتژی مشخص و عدم فعالیت بهینه دچار افول شد.

وی تغییر نگاه هلدینگ در شرکت شمال در چند سال اخیر را نقطه عطف این شرکت برشمرد و افزود: شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن با پایش ماهیانه عملکرد، کسب اطلاعات دقیق از منطقه و ارایه راه‌کار برای خروج از بحران، به شرکت شمال کمک کرد و امروز شاهد هستیم که زمین پروژه اپال را که یکی از اموال راکد شرکت به‌شمار می‌رفت، با اصلاح طراحی‌ها و طرح‌های توجیهی مربوطه به یک پروژه دارای توجیه اقتصادی مناسب و برندساز تبدیل شده است.

مهندس رأس‌الحسینی ، مهم‌ترین رخدادهای سه سال گذشته این شرکت را بازگشت پروژه بلوک 1 بام چالوس به سبد شرکت، حل پرونده‌های سنگین حقوقی، تعریف دو پروژه زودبازده در بافت فرسوده شهری ذکر کرد و ادامه داد: با تزریق خون تازه در شرکت، زمین سعدآباد گرگان که به مدت 15 سال یکی دیگر از اموال راکد و سمی شرکت شناخته می‌شد در دستور پیگیری قرار گرفت که خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته با اخذ تغییر کاربری و پروانه‌های ساختمانی به میزان 55 هزار مترمربع بنا، تبدیل به یک استعداد و پتانسیل بسیار بزرگ برای شرکت شده است.

 وی در ادامه به پروژه در شرف آغاز «عقیق 2» در زمینی به مساحت 7 هزار مترمربع با احداث 27 هزار مترمربع زیربنا اشاره کرد و گفت: این پروژه در جوار یکی از پروژه‌های قدیمی و برندساز شرکت شمال به نام «عقیق» با هدف بهره‌برداری از ارزش افزوده و توسعه ایجاد شده در منطقه احداث می‌شود.

علی رأس‌الحسینی در پایان خواستار حمایت مضاعف گروه سرمایه‌گذاری مسکن برای تعریف پروژه‌های جدید در منطقه شمال کشور و همچنین افزایش سرمایه شرکت از محل سود انباشته شد و ظرفیت‌های شرکت شمال را هیئت‌مدیره دلسوز و صاحب صلاحیت، تغییر چارت سازمانی و اضافه شدن معاونت توسعه کسب‌وکار به عنوان متولی تخصصی موضوعات تعریف پروژه و فروش، بهره‌مندی از سه معاون پرتلاش و متخصص و حضور همکاران و کارکنان کارآمد، دغدغه‌مند و سابقه‌دار دانست و تاکید کرد: موفقیت امروز شرکت سرمایه‌گذاری شمال با توجه به منابع در اختیار، بدون حمایت مدیریت ارشد هلدینگ امکان‌پذیر نبوده است و باید از این فرصت استفاده کرد.

بر اساس این گزارش، «محسن سلطانی» رییس هیئت‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال در این آیین با تبریک هفته وحدت، با اشاره به ماموریت‌های ابلاغی از سوی دکتر امامی، مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن به اعضای هیئت‌مدیره شرکت شمال گفت: تدوین برنامه و استراتژی قوی برای حضور پایدار در منطقه شمال کشور، تعریف پروژه‌های زودبازده و برندساز و برخوردار از شاخصه‌های اقتصادی، استفاده از ظرفیت استان مازندران به عنوان خانه دوم، ایجاد تنوع در سبد تولید پروژه‌ها با استفاده از شیوه‌های جدید تامین مالی و بهره‌مندی از ظرفیت تسهیلات بانک مسکن و همچنین ادامه حضور در مناطق توسعه یافته به‌وسیله شرکت شمال با هدف استفاده از ظرفیت ارزش افزوده ایجاد شده، رئوس پنج برنامه ابلاغی به هیئت‌مدیره شرکت شمال بوده است که سعی در پیاده‌سازی آن‌ها در مدت زمان کوتاهی که این مسئولیت را برعهده گرفته‌ایم، داشته‌ایم.

بنابر این گزارش ، مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن در این آیین، ضمن عرض خدا قوت به مدیران و کارکنان شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال و قدردانی بابت میهمان‌نوازی ایشان، گفت: پروژه اپال با توجه به طراحی خیلی خوب و موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب آن و با همت کارکنان شرکت شمال، در آینده نزدیک باعث برکت، افتخار و عزت این شرکت و هلدینگ در منطقه خواهد شد.

وی خواستار رعایت دقیق برنامه زمان‌بندی اجرای این پروژه شد و افزود: پروژه اپال با توجه به ویژگی‌های آن در زمره پروژه‌های شاخص فنی و کیفی شرکت شمال قرار می‌گیرد و با توجه به حضور مدیران و نیروی انسانی پرتلاش و خبره در حوزه‌های فنی و برنامه‌ریزی در این شرکت، باید به شدت مراقبت کرد تا اپال به یک پروژه سنواتی تبدیل نشود.

دکتر امامی با توضیح اینکه پروژه‌های شرکت‌های تابعه در سراسر کشور اصلی‌ترین دارایی شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن به‌شمار می‌روند، ادامه داد: با توجه به بازنگری و به‌روز رسانی صورت گرفته درباره زیرساخت‌ها و فرآیندهای امور در هلدینگ، در پی ایجاد یک سیستم مکانیزه و یکپارچه، هماهنگ و البته کارآمد به‌منظور نظارت در روند اجرای پروژه‌ها هستیم تا تمامی آن‌ها به شکل کارآمد و بهتر از نظر رعایت برنامه زمان‌بندی و هم وجوه طراحی و اجرا، مدیریت و اداره شوند.

مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن با اشاره به اینکه وظیفه هلدینگ مبنی بر حمایت، ساختارسازی، فرآیندسازی و پایش شرکت‌های تابعه است که به حوزه‌های مالی، برنامه‌ریزی و فنی و اجرایی نیز تسری می‌یابد، تاکید کرد: هلدینگ با توجه به ظرفیت موجود در شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال، نگاه ویژه‌ای به این شرکت دارد و توقع داریم که شرکت شمال به ایجاد ساز و کار مناسب و تعریف پروژه‌های در خور، کار را با قدرت بیشتری ادامه دهد و هلدینگ نیز در این مسیر کمک خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه‌های ابزارهای تامین مالی، تسهیلات و برنامه‌ریزی ظرفیت بسیار بالایی در شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن وجود دارد که می‌تواند پشتوانه و کمک خوبی برای شرکت‌های تابعه باشد، افزود: برنامه آموزشی ویژه مدیران ارشد شرکت‌های تابعه در این حوزه‌ها طراحی و برنامه‌ریزی شده است که این مباحث را یادآوری می‌کند؛ ضمن آن‌که در این دوره‌ها به صورت تخصصی درباره هر شرکت و هر پروژه با توجه به نقاط ضعف و قوت آن پیشنهادهای خاصی ارایه می‌شود.

عضو هیئت‌مدیره شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابلاغ قانون جهش تولید مسکن و آغاز سیاست ساخت 4 میلیون واحد مسکونی در مدت چهار سال، ادامه داد: این قوانین و سیاست‌ها باید موجب تسریع فرآیندها در شرکت‌های سرمایه‌گذاری مسکن شوند و بدین منظور باید تامین مالی پروژه‌ها را قوت بخشیم تا زودتر به نتیجه برسند.

دکتر امامی در پایان از زحمات و تلاش «علی رأس‌الحسینی» مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال، اعضای هیئت‌مدیره و همچنین کارکنان این شرکت برای حفاظت از سرمایه و دارایی و احیای حق و حقوق این مجموعه در پروژه سعدآباد گرگان قدردانی کرد.

شایان ذکر است، آیین کلنگ‌زنی پروژه مسکونی-تجاری اپال بابل مصادف به سومین سالروز معارفه مهندس رأس‌الحسینی به عنوان مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال بود که به همین مناسب و با توجه به ایجاد تحول و اصلاحات ساختاری در این شرکت از سوی ایشان، یک هدیه از سوی سرکار خانم «تابنده» باسابقه‌ترین نیروی انسانی شرکت شمال به نمایندگی از تمامی کارکنان این شرکت، به مدیرعامل شرکت شمال اهدا شد.

گفتنی است؛ مجتمع تجاری-مسکونی اپال بابل، دومین پروژه شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال در شهر بابل است که در زمینی به مساحت 4 هزار و 800 مترمربع و با زیربنای حدود 25 هزار مترمربع شامل 111 واحد مسوکنی و 13 واحد تجاری می‌باشد.

در این مجتمع ضمن به‌کارگیری طراحی خلاق و نوآورانه با تکیه بر اقلیم معتدل شمالی کشور اقدام به تعبیه ورودی نیمه‌باز با فضای سبز به منظور تداعی کوچه‌باغ و نیز پیش‌بینی حیاط مستقل در ورودی هر واحد جهت بهبود کیفیت زندگی آپارتمان‌نشینی شده است. همچنین به‌منظور بهره‌گیری از تهویه طبیعی با استفاده از جریان مناسب هوا و منطبق بر معماری منطقه، اکثر واحدها در جهت شمالی‌جنوبی طراحی و جانمایی شده‌اند.

از دیگر مزایای این پروژه می‌توان به فضای محیطی حیاط مرکزی به میزان حدود 900 مترمربع برای بازی کودکان، فضای سبز، مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، پست نگهبانی و ... اشاره کرد.

 

کلنگ زنی اپال

 کلنگ زنی اپال

کلنگ زنی اپال

کلنگ زنی اپال

کلنگ زنی اپال

کلنگ زنی اپال

کلنگ زنی اپال

۵ آبان ۱۴۰۰ ۱۲:۵۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید