از سوی دکتر امامی صورت گرفت:

ابلاغ و تبیین سیاست‌ها و استراتژی ادامه فعالیت گروه سرمایه‌گذاری مسکن

مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن در پانزدهمین نشست هم‌اندیشی مدیران گروه، سیاست‌ها و استراتژی ادامه فعالیت گروه سرمایه‌گذاری مسکن و شرکت‌های تابعه را ابلاغ و تبیین کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، پانزدهمین نشست هم‌اندیشی مدیران گروه سرمایه‌گذاری مسکن امروز (سه‌شنبه، 28 اردیبهشت 1400) با حضور دکتر «یاسر امامی» مدیرعامل، دکتر «حنظله فندرسکی» معاون مالی و منابع انسانی، دکتر «حمیدرضا شیرزاد» معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌وکار، مهندس «سید مسعود مروج‌جهرمی» معاون فناوری و مدیریت ساخت، مدیران مستقل و سایر مدیران هلدینگ و تمامی مدیران‌عامل و معاونان شرکت‌های تابعه از طریق ارتباط برخط در فضای مجازی برگزار شد.

ابلاغ و تبیین سیاست‌ها و استراتژی‌های گروه سرمایه‌گذاری مسکن از سوی مدیرعامل جدید هلدینگ، بررسی عملکرد شش ماهه شرکت‌های تابعه در سال مالی 1400، ارایه دیدگاه‌ها، نظرات و راه‌کارهای پیشنهادی مدیران‌عامل شرکت‌های تابعه، اعلام نتایج رتبه‌بندی سالیانه شرکت‌ها و اهدای جایزه تولید به شرکت برتر، بخش‌های مختلف این نشست هم‌اندیشی یک روزه بود.

هم اندیشی مدیران

در بخش نخست، دکتر «یاسر امامی» مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن در پانزدهمین نشست هم‌اندیشی مدیران گروه با توصیف وضعیت حاکم بر اقتصاد بازار مسکن، به بیان سیاست‌ها و استراتژی چگونگی ادامه فعالیت گروه پرداخت و گفت: شرایط تحمیلی ناشی از تحریم‌های ظالمانه علیه مردم کشور منجر به افزایش شدید قیمت‌ها و در نتیجه کاهش قدرت خرید مصرف‌کنندگان واقعی بخش مسکن شده و در این میان، همه‌گیری ویروس کووید 19 نیز بر عملکرد تولید شرکت‌های تابعه اثر منفی گذاشته است.

وی با بیان این‌که برای ادامه روند رو به رشد در مجموعه گروه سرمایه‌گذاری مسکن نیازمند تعریف پروژه‌های جدید هستیم، ادامه داد: مناطقی مانند جزایر کیش و قشم، سواحل مکران، شهرهای اصفهان و مناطق شمال کشور با فروکش کردن شیوع ویروس کرونا قطعاً شاهد رونق صنعت گردشگری خواهد بود که می‌تواند موضوع فروش واحدهای مسکونی و تجاری در این مناطق را رونق بخشد و شرکت‌های تابعه باید از این فرصت بهترین بهره را ببرند.

مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، حضور فعال و تعریف پروژه با درصدهای مناسب مشارکت را در شهرهای جدید به‌ویژه در شهرهای پردیس، مهاجران و صدرا ضروری برشمرد و افزود: پس از لغو تحریم‌ها علیه کشورمان باید به صورت جدی به دنبال صدور خدمات فنی و مهندسی از طریق شرکت‌های تابعه فعال در مناطق مرزی، به ویژه در کشورهای عراق، سوریه و جمهوری‌های مناطق شمال کشور باشیم؛ چراکه گروه سرمایه‌گذاری مسکن با کسب تجربه 31 سال فعالیت، به پختگی لازم برای حضور در بازارهای بین‌المللی دست پیدا کرده است.

دکتر امامی بر لزوم بهره‌گیری از فن‌آوری‌ها و روش‌های نوین ساخت و تولید مسکن در پروژه‌های گروه تاکید کرد و گفت: باید استراتژی توسعه بازار و توسعه محصول را سرلوحه امور قرار دهیم؛ توسعه بازار از طریق فعالیت در مناطق جدید مانند چابهار، قشم، مکران و ... و توسعه محصول به شیوه تولید واحدهای دارای کیفیت بیشتر و صرفه اقتصادی بهتر، حتی از طریق پروژه‌های انبوه‌سازی غیرمتمرکز به‌منظور ایجاد سود حداکثری برای سهام‌داران.

وی در ادامه، راه‌کار مقابله با رکود بازار مسکن را تعریف پروژه‌های مشارکتی دانست و تصریح کرد: تمامی شرکت‌ها باید موضوع افزایش ذخیره زمین را به عنوان یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های خود در دستور کار قرار دهند؛ زیرا حاکم شدن دوران رکود می‌تواند شرایط خرید زمین را تسهیل کند و ما باید این فرصت را مغتنم بشماریم.

مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، کیفیت ساخت واحدهای مسکونی را اصلی‌ترین ویژگی برند «سرمایه‌گذاری مسکن» برشمرد و افزود: رعایت استانداردها و افزایش کیفیت طراحی و ساخت در پروژه‌های گروه سرمایه‌گذاری مسکن باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و با توجه به تغییر پارادایم در نحوه فعالیت شرکت‌های ساختمانی در جهان از صرفاً فروش واحد مسکونی به عرضه و ارایه خدمات به مشتریان و توجه به نیازهای ایشان، توجه به مشتری‌مداری و تکریم خریداران در تمامی سطوح گروه سرمایه‌گذاری مسکن مضاعف شود.

هم اندیشی مدیران

دکتر یاسر امامی با اشاره به ماهیت سهامی عام شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، سودآوری و صیانت از امانت و حقوق سهام‌داران را یک ضرورت دانست و ادامه داد: در این راستا باید از ظرفیت‌های تامین مالی از طریق بازار سرمایه بهره گرفته شود. همچنین می‌بایست اخذ تسهیلات ارزان قیمت با کم‌ترین سود در کم‌ترین زمان ممکن از بانک مسکن، استفاده از ظرفیت‌های گروه مالی بانک مسکن و شرکت‌های تابعه آن و پرهیز از به‌وجود آمدن هرگونه اختلاف در میان ذی‌نفعان پروژه‌های مشارکتی در دستور کار شرکت‌ها قرار گیرد تا منافع تمامی صاحبان سهام و ذی‌نفعان شرکت ضمانت و محقق شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود به موضوع ایجاد تغییر در طرح کسب‌وکار (Business Plan) برخی از شرکت‌های تابعه مانند پارس مسکن سامان و یا شرکت مهندسین مشاور سرمایه‌گذاری مسکن با هدف احیای آن‌ها پرداخت و گفت: با معرفی آقایان «مستعانی» به عنوان مدیرعامل شرکت مشاور و «خاکساریان» به عنوان سرپرست شرکت پارس مسکن، انتظار داریم اتفاق‌های خوبی در آینده به‌وجود بیاید و این دو شرکت به سوددهی و بازدهی مناسبی دست پیدا کنند؛ البته به هیچ عنوان به دنبال ایجاد انحصار برای شرکت‌های تابعه نیستم، چراکه این امر در دراز مدت به نابودی آن‌ها می‌انجامد.

بر اساس این گزارش، در بخش نخست «سیدمسعود مروج‌جهرمی» معاون فناوری و مدیریت ساخت هلدینگ با موضوع بررسی عملکرد تولید شرکت‌های تابعه، «حمیدرضا شیرزاد» معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌وکار هلدینگ با موضوع بررسی عملکرد فروش شرکت‌های تابعه و «حنظله فندرسکی» معاون مالی و منابع انسانی با موضوع‌های بررسی جریان تامین مالی پروژه‌ها، عملکرد سود و زیان شرکت‌های تابعه و تحقق بودجه شرکت‌های تابعه گروه به ارایه گزارش پرداختند.


هم اندیشی مدیرانهم اندیشی مدیران

هم اندیشی مدیران

همچنین مدیران عامل تمامی شرکت‌های تابعه گروه سرمایه‌گذاری مسکن در بخش دوم این نشست هم‌اندیشی، دیدگاه‌ها، نظرات و راه‌کارهای پیشنهادی خود را درباره سیاست‌ها و استراتژی‌های جدید ابلاغی، تسریع در پروژه‌ها و پیش‌برد امور شرکت متبوع و هلدینگ بیان کردند.

بنا بر این گزارش، اعلام نتایج جایزه تولید میان شرکت‌های تابعه و همچنین رتبه‌بندی سالیانه شرکت‌ها بر اساس عملکرد سال مالی 1399، پایان بخش پانزدهمین نشست هم‌اندیشی مدیران گروه سرمایه‌گذاری مسکن بود.

بر این اساس، در جایزه تولید، فعالیت 9 ماهه شرکت‌ها در فصل‌های تابستان، پاییز و زمستان 99 مورد بررسی قرار گرفت که به ترتیب شرکت‌های تهران، جنوب و نوین‌پایدار حایز رتبه‌های اول تا سوم شدند. همچنین رتبه‌بندی سالیانه شرکت‌های تابعه بر مبنای معیارهای تولید، فروش و عملکرد مالی که در زمره شاخص‌های بین‌المللی بررسی عملکرد به‌شمار می‌روند صورت گرفت که در این بخش، شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران در جایگاه نخست قرار گرفت و صاحب تندیس زرین شد و شرکت‌های سرمایه‌گذاری مسکن الوند و شمال‌شرق، جایگاه دوم و سوم و تندیس‌های نقره‌ای و برنزی را به خود اختصاص دادند.

دکتر «یاسر امامی» مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن پس از اعلام نتایج، به شرکت‌های حایز رتبه‌های برتر تبریک گفت و افزود: امیدوارم شاهد افزایش فعالیت سایر شرکت‌ها در آینده نزیدک به‌منظور جای گرفتن در میان شرکت‌های برتر سال مالی 1400 باشیم.

گفتنی است؛ مهندس «علی شاه‌حیدری» مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران به عنوان شرکت برنده جایزه تولید و همچنین شرکت برتر در رتبه‌بندی سالیانه شرکت‌های تابعه گروه سرمایه‌گذاری مسکن در سخنانی کوتاه، کسب این موفقیت‌ها را به همکاران خود تبریک گفت و ادامه داد: از تمامی معاونان، مدیران و کارکنان شرکت که در سال گذشته با وجود همه‌گیری ویروس کرونا، با هم‌دلی، هم‌بستگی، تلاش مضاعف و هم‌افزایی به صورت شبانه‌روزی به فعالیت خود ادامه دادند، تشکر و قدردانی می‌کنم. همچنین سپاس‌گزار تمامی اعضای هیئت‌مدیره شرکت و البته مدیران ارشد هلدینگ سرمایه‌گذاری مسکن بابت همراهی و حمایت همه جانبه از اقدامات صورت گرفته در شرکت تهران هستم.

شایان ذکر است؛ در ادامه نیز «حمیدرضا زمرد» مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن الوند، «مجید توتونچی» مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌شرق، «فرشاد فرزین» مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن جنوب و «هادی صالحی‌وزیری» مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن نوین پایدار که رتبه‌های دیگر جایزه تولید و رتبه‌بندی سالیانه شرکت‌های تابعه گروه را به خود اختصاص داده بودند نیز به صورت جداگانه از همکاران خود به دلیل کسب این موفقیت، تشکر و قدردانی کردند.

هم اندیشی مدیران
هم اندیشی مدیران


 

 

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۹:۱۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید