مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن مطرح کرد

توسعه کمی و کیفی فعالیت ها در دو سال گذشته

توسعه کمی و کیفی فعالیت ها در دو سال گذشته
مدیر عامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن، از رفع سه چالش اصلی و افزایش ارزش سهام این شرکت در بازار سرمایه طی دو سال گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن؛ روزبه ظهیری مدیر عامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن با بیان اینکه این شرکت به عنوان یک بنگاه اقتصادی با یک سابقه ۳۰ ساله فعالیتی، با سه چالش اصلی روبه رو بود، به پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، گفت: چالش نخست پایین‌ بودن ظرفیت تولیدی شرکت طی سه دهه گذشته بود. به طوریکه طی ۳۰ سال گذشته شرکت با حدود ۳۰ درصد از ظرفیت تولیدی معادل تولید سالانه ۷۰۰ واحد مسکونی که برای آن پیش بینی شده بود فعالیت می کرد که می توانست در کاهش سودآوری آن اثرگذار باشد. هرچند که بخشی از کاهش رخ داده در میزان تولید طی دو سال گذشته ناشی از رکود رخ داده در بازار ساخت و ساز کشور بوده است.
وی به چالش دوم این شرکت اشاره کرد و افزود: حجم بدهی های غیرجاری شرکت به دلیل تعریف برخی پروژه های تجاری و گردش مالی شکل گرفته افزایش یافته بود. به گونه ای که تقریبا ۲۰۰ میلیارد تومان از ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اخذ شده به بدهی غیرجاری تبدیل شده بود و همین موضوع فضا و شرایط را در کنار کاهش فعالیت های ساختمانی دشوارتر کرده بود.
وی همچنین چالش سوم ساختاری شرکت را نبود توازن میان ماموریت کاری شرکت یعنی تولید واحد مسکن برای اقشار متوسط جامعه و تامین سودآوری لازم برای دارندگان سهام این شرکت در بازار سرمایه عنوان کرد.
به گفته وی با توجه به شناسایی این سه چالش سعی شد از سال ۹۵ تاکنون در مسیر اصلاح ساختاری شرکت گام برداشته شود.
ظهیری تدوین و اجرای طرحی تحت عنوان « پویش فصل نو» را تلاشی در جهت رفع این چالش ها برشمرد و گفت: در قالب این طرح به طور همزمان توسعه کمی و کیفی فعالیت های شرکت مبنا قرار داده شد. در راستای توسعه کمی فعالیت‌ها، طرح آباد تعریف و براساس آن حدود ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در سبد تولیدات شرکت قرار داده شد.
مدیر عامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن ادامه داد: از مجموع واحدهای مسکونی تعریف شده در قالب طرح آباد، ۳ هزار و ۷۰۰ واحد کلنگ زنی و به سبد فعالیت های شرکت وارد شده است. بنابراین یک جهش بیش از ۵۰ درصدی نسبت به میانگین تولید مسکن از سوی این شرکت طی ۳۰ سال گذشته و یک رشد بیش از ۹ برابری نسبت به حجم تولید در سال ۹۷ رخ داده است. طی ۳۰ سال گذشته از فعالیت این شرکت سالانه به طور میانگین حدود ۲ هزار واحد مسکونی و در دو سال منتهی به سال ۹۷ به طور میانگین سالانه حدود ۷۰۰ واحد مسکونی توسط این شرکت کلنگ زنی شده که در حال حاضر رشد قابل توجهی یافته است.
وی در عین حال یکی از ویژگی های پروژه های در دست اجرا این شرکت را تامین همزمان سودآوری و ماموریت های اصلی شرکت عنوان و اظهار کرد: این روند سبب شده تا افق مثبتی پیش روی شرکت وجود داشته باشد و حاصل آن افزایش ارزش سهام شرکت در بازار سرمایه است. بررسی ها نشان می دهد ارزش سهام این شرکت به عنوان بازوی عملیاتی بانک مسکن از حدود 70 تومان در تیرماه سال ۹۷ به نزدیک هزار تومان در تیرماه امسال افزایش پیدا کرده است.

 

۹ تیر ۱۳۹۹ ۰۹:۵۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید