تفاهم‌نامه همکاری ساخت 4 هزار 500 واحد مسکونی بین بانک‌های مسکن و سپه

تفاهم‌نامه همکاری ساخت 4 هزار 500 واحد مسکونی بین بانک‌های مسکن و سپه
در مراسم تفاهم نامه بین بانک مسکن و بانک سپه برای ساخت شهرک مسکونی 4 هزارو 500 واحدی در قالب پروژه امید شهر در شرق تهران، شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن به عنوان سازنده این شهرک مسکونی انتخاب شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت گروه سرمایه‌ گذاری مسکن به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن (هیبنا)؛ مدیرعامل و رییس هیئت مدیره بانک مسکن در این مراسم که بهمن ماه امسال با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، معاون امور بانکی،بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی و مدیر عامل و رییس هیات مدیره بانک سپه، مدیر عامل شرگت گروه سرمایه‌گذاری مسکن و همچنین برخی از مدیران بانک های مسکن و سپه برگزار شد با اشاره به نزدیک به 82 سال سابقه بانک مسکن در تامین مالی بخش مسکن گفت:در طول این مدت حدود ۹و نیم میلیون واحد مسکونی از سوی بانک مسکن تامین مالی شده است.

ابوالقاسم رحیمی انارکی افزود:حدود یک میلیون از این واحدها قبل از انقلاب از سوی بانک مسکن(بانک رهنی وقت)تامین مالی شده ومابقی مربوط به دوره بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد:قبل از انقلاب تجربه شهرک سازی در غرب تهران با ساخت شهرک‌های مسکونی اکباتان و آپادانا تجربه شد اما در شرق تهران این تجربه وجود نداشت که ساخت شهرک‌ مسکونی امیدشهر امکان ایجاد یک شهرک مسکونی ویژه در منطقه شرق تهران را ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بانک مسکن مسئولیت تامین مالی این پروژه را بر عهده دارد از استفاده از آخرین فناوری‌های نوین ساختمانی و همچنین روش‌های نوین تامین مالی در ساخت این شهرک مسکونی خبر داد.

رحیمی انارکی گفت:تمام تلاش‌ها بر این است که تامین مالی این پروژه صرفا با اتکا به تسهیلات بانکی نباشد؛هر چند ممکن است برای تامین مالی از روش پرداخت تسهیلات نیز استفاده شود اما تکیه اصلی بر استفاده از روش‌های نوین تامین مالی و بازار سرمایه است.

وی با بیان اینکه مسئولیت ساخت واجرای این پروژه بر عهده گروه سرمایه‌گذاری بانک مسکن است افزود:این شرکت یکی از خوشنام‌ترین شرکت ها در عرصه ساخت و ساز کشور است که در عین حال دارای مجوز توسعه‌گری است و قرار است این پروژه در قالب ساختمان‌های پایدار و دوستدار محیط زیست احداث شود.به گونه‌ای که در آینده به عنوان یکی از نمونه‌ترین پروژه‌های ساختمان‌سازی در سطح کشور مطرح شود.

این پروژه در حدود 31 هکتار زمین در شرق تهران اجرا خواهد شد.زیربنای این پروژه در حدود یک میلیون و70 هزار مترمربع تعریف شده است که حدود 450 هزار مترمربع از آن به ساخت واحدهای مسکونی اختصاص دارد و در کنار آن حدود 75 هزار مترمربع به ساخت فضاهای اداری و تجاری اختصاص می‌یابد.

در قالب این پروژه،ساخت فضاهای آموزشی،درمانی و خدماتی نیز در شهرک مسکونی امیدشهر در دستور کار قر ار دارد.همچنین این پروژه علاوه بر توسعه و رشد بخش ساختمان در تهران تامین منازل مسکونی در حد استانداردهای جهانی را برای مردم تهران فراهم می‌کند.این پروژه علاوه بر بانک مسکن وبانک سپه از حمایت وزارت اقتصاد و دارایی،وزارت راه وشهرسازی و شهرداری تهران برخوردار است.

 

 

۱۷ بهمن ۱۳۹۸ ۰۹:۰۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید