جزییات اجرای بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری کشور

جزییات اجرای بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری کشور
مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن با اشاره به اینکه پروژه آیمان تبریز بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری کشور است، گفت: در کنار ساخت واحدهای مسکونی ۱۰ هزار مترمربع سرانه‌های خدماتی و فرهنگی در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، روزبه ظهیری در نشست خبری تشریج جزییات پروژه 1400 واحدی آیمان تبریز اظهار داشت: گروه سرمایه گذاری مسکن متعلق به بانک مسکن سال 1369 با هدف تولید مسکن برای اقشار متوسط تاسیس شد و امروز به عنوان بزرگترین انبوه سازان متشکل در کشور توفیق فعالیت را دارد که در این 30 سال موفق شدیم 60 هزار واحد مسکونی با حدود 8 میلیون متر مربع مساحت در کشور بسازیم.

وی ادامه داد: گروه سرمایه گذاری مسکن در آستانه 30 سالگی از سال 97 یک پویش جدید را تحت عنوان پویش فصل نو آغاز کرد و هدف آن با توجه به نیازی که در حوزه تامین مسکن اقشار متوسط و سیاست های دولت محترم معطوف به این موضوع شد که یک توسعه و جهش بزرگی را در حوزه مسکن طی کند.

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن افزود: مفتخر هستیم که به مناسبت هفته دولت از روز سه شنبه همزمان با کلنگ زنی پروژه آیمان تبریز، طرحی را در حوزه مسکن با عنوان طرح آباد (آغاز ، بهبود و اقدامی دوباره) رونمایی خواهیم کرد که 6500 واحد مسکونی برای کلنگ زنی در سال 98 هدفگذاری شده است که از این میزان، 3000 واحد مسکونی در برنامه اقدام ملی دولت قرار گرفته و 2500 واحد در بافت فرسوده شهری ساخته خواهد شد.

ظهیری با بیان اینکه پروژه آیمان تبریز به عنوان بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری در تبریز کلید می خورد، گفت: با توجه به اینکه گروه سرمایه گذاری مسکن به واسطه اتصال به بانک مسکن رسالت تولید مسکن برای اقشار متوسط را داریم صرفا مبنا و ملاحظه شرکت در تعریف پروژه ها، صرفا اقتصادی نیست. پروژه آسمان نیز یکی از بزرگترین پروژه هایی است که باعث توسعه شهری در محدوده شرق تبریز شده است.

وی افزود: شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن به لحاظ تداوم این حرکت در تبریز با شناسایی در منطقه غربی تبریز که مستعد توسعه بود، پروژه 1400 واحدی آیمان را تعریف کرد که در زمینی به مساحت 5.4 هکتار اجرا می شود.

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن با بیان اینکه ما به سمتی رفتیم که پروژه آیمان به عنوان یک نماد و محرک توسعه باشد، گفت: یکی از ویژگی های بارز این پروژه این است که در کنار ساخت واحدهای مسکونی 10 هزار مترمربع سرانه‌های خدماتی و فرهنگی در نظر گرفته شده است.

در این نشست همچنین یاسمی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شمالغرب، حجم سرمایه گذاری در این پروژه را 760 میلیارد تومان پیش بینی کرد و گفت: با اجرای این پروژه برای بیش از 6 هزار نفر به صورت مسقتیم و غیرمستقیم اشتغالزایی می شود که صنایع تولید مصالح ساختمانی بومی و غیربومی منطقه و کشور نیز فعال خواهند شد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شمالغرب با اشاره به اینکه پروژه آیمان تبریز در سه فاز اجرایی خواهد شد، افزود: در فاز اول 610 واحد با زمان بندی 42 ماه، در فاز دوم 410 واحد در 36 ماه و فاز دوم 417 واحد در 36 ماه هدفگذاری شده است.

۵ شهریور ۱۳۹۸ ۱۰:۱۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید