خدمات بانک مسکن در حوزه باز آفرینی شهری

خدمات بانک مسکن در حوزه باز آفرینی شهری
جمعی از اعضای شورای اسلامی شهرستان ساوه در اراک با مدیر شعب بانک مسکن استان مرکزی و مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند درحوزه باز آفرینی شهری وارد مذاکره شدند.

به گزارش خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، به دعوت مجید امیری، مدیر شعب بانک مسکن استان، جمعی از مسوولین شهرداری و شورای اسلامی شهر ساوه در جلسه ای با حضور مسوولین بانک و مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری  مسکن الوند، پیرامون تسهیلات، خدمات، قابلیت ها و مزایای رقابتی بانک مسکن و شرکت سرمایه گذاری مسکن در بخش مجتمع سازی و بازآفرینی شهری به گفتگو نشستند.

مجید امیری در این جلسه، با معرفی بانک مسکن به عنوان یگانه بانک تخصصی در حوزه مسکن و بانک عامل دولت در تامین مالی مسکن اقشار مختلف جامعه و مجری طرح ها و پروژه های عظیم ساختمانی در کشور؛ سیاست گذاری این بانک در سال جاری و سال های آتی را حمایت از بخش عرضه مسکن از طریق ارایه تسهیلات ساخت مسکن در دو بخش طرح بازآفرینی مناطق بافت فرسوده شهری و سایر مناطق دانست ، گفت: بانک مسکن در مرکز ثقل تلاقی حضور دولت و بخش خصوصی و با توجه به اهمیت تولید و رونق آن، تسهیل در اعطای تسهیلات مشارکت(ساخت) را در شرایط فعلی در اولویت برنامه های خود قرار داده و مصمم است؛ با ارائه مشوق هائی برای تسهیل، تسریع و کاهش قیمت تمام شده مسکن؛ مطلوبیت شرایط ساخت برای سازندگان و قدرت خرید مسکن برای خانه اولی ها را افزایش دهد.

امیری افزود: بانک مسکن در استان مرکزی با جذب 14700 میلیارد ریال منابع، بالغ بر 29000 میلیارد ریال(حدود دو برابر منابع تجهیز شده) تسهیلات به متقاضیان پرداخت نموده که این رقم(نسبت تسهیلات اعطائی به منابع جذب شده) در شهر ساوه حدود 3 برابر است. وی در ادامه به جزییات تسهیلات قابل اعطا به سازندگان واحدهای مسکونی در مناطق بافت فرسوده شهری بر اساس سیاست های اعتباری امسال اشاره کرده، اظهار داشت: عمده مشکلات استان مرکزی در احیای بافت های فرسوده شهری، به دو شهر اراک و ساوه مربوط می‌شود. در اراک چیزی حدود ۲۲درصد جمعیت شهری در سکونتگاه‌های غیررسمی زندگی می‌کنند و در شهر ساوه هم، آمار به همین نسبت است. وی گفت: باید اقدامات زیادی صورت بگیرد تا سطح سرانه خدمات به سطوح دیگر نقاط رسیده و کیفیت زندگی افزایش پیدا کند که این مسئله مهم‌ترین کاری است که باید انجام شود. وی با اشاره به کاهش رغبت‌ و اقبال عمومی در دریافت اعتبارات از سوی مردم در بازآفرینی شهری، گفت: علی‌رغم مشکلاتی که در این زمینه وجود داشته و دارد، خوشبختانه با ارایه تبلیغات و دعوت گسترده از ساکنین بافت های فرسوده و سکونت های غیررسمی؛ در سالهای اخیر استقبال خوبی از تسهیلات بانک در این بخش صورت پذیرفته و مردم تسهیلات با نرخ سود کم و با بازپرداخت بلندمدت بانک مسکن را می پسندند، لیکن همچنان از دولت انتظار داریم در پرداخت یارانه سود تسهیلات این بخش تسریع نماید.

مدیر شعب بانک مسکن استان از شهرداری و شورای شهر ساوه درخواست کرد، با عنایت به شرایط بهینه تخصیص تسهیلات در سال جاری از سوی بانک مسکن به سازندگان و به متقاضیان اخذ تسهیلات در مناطق بافت فرسوده شهری، با اختصاص تابلوهای رایگان تبلیغاتی جهت معرفی خدمات و محصولات بانک مسکن در این بخش، شرایط اطلاع رسانی خدمات بانک در این مناطق را تسهیل نموده و در ادامه از ظرفیت شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند اراک در عملیات اجرایی ساخت پروژه های مسکونی در مناطق مذکور نیز بهره مند شوند.

حمیدرضا زمرد مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند در این جلسه، در تبیین مختصری از پیشینه شرکت گفت: در این شرکت عملیات اجرایی حدود 4700 واحد مسکونی با زیر بنایی نزدیک به 520 هزار متر مربع در قالب 26 پروژه و نیز 12 پروژه تجاری و اداری با زیر بنای کل حدود 47 هزار مترمربع آغاز شده است که از این میزان 27 پروژه با زیر بنای کل حدود 500 هزار متر مربع به اتمام رسیده است و احداث مدیریت شعب بانک مسکن در شهر اراک و پروژه 1440 واحدی مسکن مهر امام صادق (ع) اراک از جمله سوابق این شرکت به شمار می‌رود. وی در ادامه آماری از پروژه های ساخته شده و در دست احداث آن در سطح کشور و در استان های مرکزی و قم را ارایه کرد و با تشریح خدمات شرکت در طول سال های اخیر، شماری از افتخارات شرکت و از جمله افتخار آفرینی اخیر آن در اخذگواهی تایید صلاحیت ایمنی از سوی اداره کل کار و رفاه اجتماعی استان را به جمع حاضر تقدیم کرد.

مهندس زمرد در پایان، اظهار آمادگی خود و کادر مجرب و توانمند شرکت را در اجرایی نمودن مطلوب و باکیفیت تمامی پروژه های ساختمانی و از جمله طرح های عمرانی شورای شهر و شهرداری ساوه اعلام نمود.

در ادامه هر یک از اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری ساوه، با تشکر از دعوت مسوولین بانک مسکن و توضیحات در خصوص خدمات بانک و دستاوردهای شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند، به پروژه های زیربنایی در دست احداث شهرداری در منطقه بافت فرسوده قاسم آباد و پروژه های مسکونی در شهرک علوی ساوه اشاره نموده و پیرامون نحوه تخصیص تسهیلات بانک به پیمانکاران و سازندگان و هم به متقاضیان اخذ تسهیلات در این مناطق، به بحث و گفتگو پرداختند.

اعضای شورای اسلامی شهر و مسوولین شهرداری ساوه در پایان این نشست با حضور در محل پروژه های مسکونی احداث شده توسط شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند، از تعدادی از پروژه ها بازدید فنی به عمل آوردند.

۸ اَمرداد ۱۳۹۸ ۰۸:۰۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید