انعقاد قرارداد مشارکت در ساخت پروژه بزرگ مرکز شهر اندیشه

پیرو تفاهم‌نامه گروه سرمایه‌گذاری مسکن با شرکت عمران شهرهای جدید، اولین قرارداد مشارکت در ساخت در چارچوب این تفاهم‌نامه با استعداد ساخت حدود 1200 واحد مسکونی بین شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران و شرکت عمران شهر جدید اندیشه امضا شد.

به گزارش روابط شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن؛ پیرو تفاهم نامه گروه سرمایه‌گذاری مسکن با شرکت عمران شهر های جدید در آذر ماه 1397، شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران پس از انجام بررسی‌‌ها و مطالعات کارشناسی، قرارداد مشارکت در احداث پروژه مسکونی، تجاری و ره باغ در مرکز شهر اندیشه را امضاء نمود و عملیات اجرایی آن را پس از طی شدن پیش نیازهای لازم آغاز خواهد نمود.

مرکز شهر اندیشه

معرفی پروژه مرکز شهر اندیشه

پروژه مرکز شهر اندیشه ، ما بین دو میدان (خلیج فارس در شمال و شهدای گمنام در جنوب) قرار گرفته است و در وسط آن بازار نقش اندیشه که نمادی از معماری ایرانی - اسلامی معاصر است، شکل گرفته است که با الهام گرفتن از معماری ایرانی، ره باغی از میدان خلیج فارس تا ساباط بازار و از ساباط تا میدان شهدای گمنام، ضلع شمال و جنوب مرکز شهر را به هم وصل نموده است. در اطراف این ره‌باغ فضاهایی با کاربری‌های فرهنگی، تجاری و خدماتی، جهانگردی و پذیرایی، تالار شهر، آمفی تئاتر روباز، پردیس سینمایی، هتل، اقامتگاه سنتی، شهرداری اندیشه، پارک پدافند غیرعامل، مجموعه فرهنگی دفاع مقدس و باغ ایرانی شکل گرفته است و در حاشیه و لایه دوم کاربری‌های اداری، بیمارستان، حوزه علمیه، دانشگاه، موزه شهر، آموزشی و پارکینگ های طبقاتی شکل خواهد گرفت. مساحت مجموع این محدوده با شبکه معابر اطراف آن ۴۸ هکتار است.

در فاز فعلی، شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران بخش مسکونی و بخشی از فضای تجاری این پروژه با زیربنای کل حدود 180 هزار متر مربع را احداث خواهد نمود. همچنین ره‌باغ موجود در این فضا، توسط این شرکت احداث و به شرکت عمران شهر جدید اندیشه واگذار خواهد شد.

شایان ذکر است شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن در آذر ماه 1397 سه یادداشت تفاهم همکاری با شرکت‌های عمران شهرهای جدید امضا و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید کشور، در زمینه‌های پیمان‌کاری (آماده سازی زمین)، مشارکت در ساخت برای احداث واحدهای مسکونی و مشارکت در محله سازی مورد بررسی قرار گرفت. این پروژه، نخستین پروژه‌ای است که در چارچوب تفاهم فوق به قرارداد منجر شده است و پروژه‌هایی در شهرهای دیگر کشور در دست بررسی و ارزیابی است.

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۶:۰۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید