جزییات میزان و سود تسهیلات ساخت در بافت‌های فرسوده اعلام شد

عشایری به افزایش تسهیلات ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده شهری تا ۱۱۰ میلیون تومان اشاره کرد و گفت: سود تعیین شده برای آن ۹ و ۱۸ درصد است.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از ایرنا، «هوشنگ عشایری» مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، گفت: پیش از این سقف تسهیلات ساخت مسکن در بافت های فرسوده شهری در کلان شهرها ۵۰ میلیون و سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان بود اما چون کافی نبود با هماهنگی بانک مسکن قرار شد تفاوت آن تا ۱۱۰ میلیون تومان به سازندگان پرداخت شود.

معاون وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: بانک مسکن پیشتر برای ساخت هر واحد مسکونی در بافت های فرسوده شهری تسهیلات ۵۰ و یا ۴۰ میلیون تومان پرداخت می کرد اما با هماهنگی این بانک مقرر شد ۲ تسهیلات برای یک واحد مسکونی در بافت های فرسوده شهری پرداخت شود.

عشایری یادآور شد: سود تسهیلات ۵۰ و ۴۰ میلیون تومانی ساخت مسکن در بافت های فرسوده شهری ۹ درصد است اما میزان سود مبلغ 60 و 70 میلیون تومان تسهیلات اضافه شده برای سازندگان، ۱۸ درصد تعیین شده است.

وی گفت: برای پرداخت تسهیلات ساخت بافت های فرسوده شهری، استفاده از ۲۱۲۰ میلیارد تومان منابع مالی از محل صندوق توسعه ملی در دستور کار قرار گرفته و قرار است پس از ابلاغ توسط سازمان برنامه و بودجه، آن را در اختیار بانک مسکن به عنوان بانک عامل قرار دهیم؛ آیین نامه اجرایی آن نیز در ۱۰ خردادماه امسال در هیات دولت مصوب شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری اظهار کرد: طبق دستور وزیر راه و شهرسازی قرار است این منابع مالی برای ساخت مسکن در بافت های فرسوده شهری در اختیار استانداران قرار گیرد تا با تشخیص آنها و ستاد بازآفرینی شهری آن استان، به سازندگان مسکن در بافت های فرسوده اختصاص یابد.

گفتنی است، طبق برنامه ریزی های شرکت بازآفرینی شهری قرار است ۲۷۰۰ محله در کشور بازسازی شود؛ دولت در نظر دارد هر سال با ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده شهری ۲۷۰ محله را نوسازی کند.

۱۶ دی ۱۳۹۷ ۱۰:۵۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید